Hur att beställa varor
 
  • Beställning av varor
    Du kan beställa via telefon på 031-7118512 (även fax), e-post: bestallan@texontyger.se eller besök oss gärna i butiken.
 
  • Förskottsbetalning via bankgiro (alternativ 1)
    När du fått bekräftelse på din beställning med totalpris, sätt in pengarna på:
    Bankgiro nr: 5202-9113
    Mottagare: Texon Tyger AB
    Glöm ej att skriva ditt namn och telefonnummer på inbetalningskortet. Så fort vi ser att betalningen är registrerad - det brukar ta 2-3 dagar - så skickas dina varor.

  • Förskottsbetalning via kontonummer (alternativ 2)
    När du fått bekräftelse på din beställning med totalpris, sätt in pengarna på:
    Clearing nr: 8105 Konto nr: 744743758
    Mottagare: Texon Tyger AB
    Bank: Swedbank

    Glöm ej att skriva ditt namn och telefonnummer på inbetalningskortet. Så fort vi ser att betalningen är registrerad - det brukar gå direkt - så skickas dina varor.
 
  • Postförskott (alternativ 3)
    Du kan även få dina varor mot postförskott. Utöver frakten betalar du då postens avgift för detta, 75 kronor.
 
  • Returrätt
    Du har alltid rätt att skicka tillbaka en vara inom 14 dagar enligt distanshandelslagen. Den måste dock vara oanvänd/ej tillklippt och du betalar returfrakten. Om det är fel på varan du beställt eller om en vara är felexpedierad får du självklart ersättning för returfrakten – se reklamation nedan.
 
  • Reklamation
    Om en vara är felaktig eller har felexpedierats står Texon Tyger AB för både tur och returfrakten. Kontakta oss innan på tel 031-7118512 eller via e-post: reklamation@texontyger.se, så vi kan bestämma bästa sättet att returnera.
 
  • Moms
    Alla priser är inklusive moms
 
  • Tygprover
    Maila, ring eller skriv till oss vilket tyg du skulle vilja ha prov på så skickar vi det
    .
 
  • Ej avhämtade paket
    För paket som skickats mot postförskott och ej hämtats ut, kommer en räkning på 150 kr att skickas för att täcka Texon Tygers kostnader.